[Crítica] Hello Mary Lou: Prom Night 2 - Bruce Pittman, 1987


-DIRECTOR: Bruce Pittman
-GUIÓ: Ron Oliver
-ANY: 1987
-DURACIÓ: 97 min.
-PAÍS: Canadà
-MÚSICA: Paul Zaza
-FOTOGRAFIA: John Herzog
-REPARTIMENT: Michael Ironside, Wendy Lyon, Justin Louis, Lisa Schrage, Richard Monette, Terri Hawkes, Brock Simpson, Beverley Hendry
-PRODUCTORA: Alliance Atlantis / Simcom Limited / Allarcom Limited / TBA Film







Al llarg dels vuitanta el consum de pel·lícules slasher es va convertir en una cosa rutinària per al públic. Les productores veien en aquest gènere una fórmula eficaç per trobar beneficis a partir d'una baixa inversió, per la qual cosa la inevitable explotació de la fórmula va crear un gran catàleg de pel·lícules que anaven apareixent tan ràpidament com desapareixien. Prom Night, del 1980, va ser un bon slasher que va propiciar sens dubte l'onada de slashers vuitanters que encara estarien per arribar, amb l'actriu de moda d'aquells temps en el seu repartiment com era Jamie Lee Curtis, lluitant per salvar la pell a la nit de graduació contra un assassí, però precisament aquest recordar, el de la presència de l'actriu americana, és el que serveix de justificant principal per salvar la pel·lícula de l'oblit. Prom Night és un slasher tòpic, correcte i entretingut, com tants altres, però amb pocs dots per inaugurar una saga com les que van tenir Freddy, Jason, i companyia.

No va ser fins al 1987, set anys més tard de l'estrena de Prom Night, que va arribar la seva seqüela: Hello Mary Lou: Prom Night 2. Per mi, aquesta pel·lícula és sens dubte un dels millors slashers dels 80, a més de ser una bonica declaració d'amor al cine de terror que ha tingut el director: Bruce Pittman. Val a dir que inicialment la pel·lícula havia de titular-se "The haunting of Hamilton High", però finalment es va optar per aprofitar l'embranzida comercial de Prom Night i convertir-la en seqüela. Això va implicar un canvi radical a la saga, deixant de banda la trama de la primera part, també la desaparició de Jamie Lee Curtis i Leslie Nielsen del repartiment, a canvi d'incorporar fantasmes i monstres, tocs d'humor i múltiples picades d'ullet a altres pel·lícules del gènere de terror. Això és una cosa que molta gent no va entendre, ni tan sols avui mateix. Personalment, m'agrada el rentat de cara de la saga, canviant a un assassí per un fantasma, però mantenint la idea principal de Prom Night en què els successos es desenvolupen al ball de final de curs, i així penso que el segell de la saga continua sent ben visible però amb una seqüela plena de personalitat dins del conjunt.

L'argument de la pel·lícula és l'habitual en aquest tipus de pel·lícules: Mary Lou Maloney (Lisa Schrage), reina de la promoció del 1957 a l'institut Hamilton High, és assassinada pel seu xicot la nit del ball de graduació. 30 anys més tard torna a través del seu esperit per venjar-se, posseint una estudiant anomenada Vicky Carpenter (Wendy Lió).

Hello Mary Lou: Prom Night 2 sí que té carisma. En part gràcies, com comentava abans, a les descarades picades d'ullet que ofereix a altres pel·lícules del gènere, com són Carrie, L'exorcista, ia la saga de Malson a Elm Street, a més de picades d'ullet a personalitats del gènere com John Carpenter, Wes Craven o Todd Browning. De fet, aquesta pel·lícula es nodreix d'escenes de les sagues esmentades, com ara el ball de graduació de Carrie, l'aparició de Freddy dins del cos del protagonista de Malson a Elm Street 2, o fins i tot el "Help me" de Regan a L'exorcista, entre moltes altres. I lluny de tractar-se d'una pel·lícula gens singular, cal reconèixer que el director Bruce Pittman va saber aprofitar tots això elements d'altres pel·lícules per oferir un film que aconsegueix deixar l'espectador amb un gust de boca més a prop de l'homenatge que a l'explotació indiscriminada, gràcies a un guió escrit amb pols, desvergonyiment, i amb les seves peces ben encaixades. A més, Pittman va cuidar al màxim cada detall, com ara l'escenografia o el vestuari (com la influència del punk entre els joves dels 80), una cosa importantíssima en una pel·lícula que es mou en una oscil·lació temporal de trenta anys. També es desenvolupa bé el director a l'hora d'oferir una atmosfera de terror en tots aquests moments de malsons en què es veurà immersa la coprotagonista de la pel·lícula Vicky Carpenter, amb algunes escenes memorables, com la del cavall que es bressola o la de la piscina negra, a més d'uns maquillatges i joc de llums que complementen molt bé aquestes escenes. La veritat és que Hello Mary Lou: Prom Night 2 és un exercici de terror entretingut, simpàtic i sobretot que funciona.

Per mi es tracta d'una pel·lícula que està molt per sobre de la mitjana habitual en aquest tipus de films, i és recomanable fins i tot cansar-se. En ella l'espectador gaudirà amb una venjança amb elements sobrenaturals en què pel mig aniran sorgint altres assassinats, cadascú amb més originalitat en el mètode, encara que sense mostrar grans dosis de sang o de violència. Hello Mary Lou: Prom Night 2 és una pel·lícula descarada, d'adolescents que es preparen per al ball de final de curs i, per tant, amb els tòpics d'aquest tipus de pel·lícules, però que sap obviar les hormones, els excessos i la vulgaritat per explicar una cosa ben feta, i sobretot magníficament conclosa. I d'aquesta manera, Mary Lou va acabar posseint la saga Prom Night per propiciar-ne una tercera i quarta part. 


Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris