[Crítica] All Women Are Whores - Shôgorô Nishimura, 1980


-TÍTOL ORIGINAL: Dan Oniroku hakui nawa jigoku
-ANY: 1980
-DURACIÓ: 65 min.
-PAÍS: Japó
-DIRECTOR: Shôgorô Nishimura
-REPARTIMENT: Junko Mabuki, Yuka Asagiri, Yutaka Hayashi, Ken Mizoguchi, Shinshô Nakamaru,Rei Okamoto, Ryôichi Satô, Yukiko Tachibana, Kôji Yashiro
-PRODUCTORA: Nikkatsu







Amb l'auge de la televisió al Japó, algunes productores cinematogràfiques com Nikkatsu van haver de replantejar el model de negoci. Eren els anys setanta, concretament el 1971, quan aquesta productora -que recordem que és la primera que va sorgir al Japó-, va començar a produir un tipus de pel·lícules estranyes de baix pressupost destinades al mercat televisiu. Se les anomenava Pinku Films/Pinku Eiga, que vindria a ser com "Romantic Porno", unes pel·lícules de tipus sexploitation que enfocaven els seus continguts cap al sexe, la violència, el sado i l'amor, un veritable còctel explosiu que servia per mostrar-ho tot tipus de continguts extrems.

Amb un títol que ben segur incomodarà tota dona, All Women Are Whores és una de les pel·lícules més recordades del Pinku Eiga. Va ser dirigida per un dels directors més consagrats del subgènere com és Shôgorô Nishimura, responsable de gairebé 100 pel·lícules, i també va ser interpretada per Junko Mabuki, una actriu encasellada al subgènere que en tan sols 2 anys de carrera (1979-1981) va participar en 13 pel·lícules arribant a convertir-se en una estrella.

La pel·lícula no és res de l'altre dijous, més aviat és una merda com la copa d'un pi, amb poques o cap virtut cinematogràfica, però crec que val la pena que la gent descobreixi aquesta part més fosca del cinema, que encara que sembli mentida resideix al Japó. Perquè la veritat és que els japonesos són capaços de censurar un penis, però no tenen inconvenient a mostrar a les pel·lícules tota mena de salvatjades a base d'agressions, vòmits, excrements, zoofília, i fins i tot ja posats, a substituir els penis per tentacles -el més normal del món-, i sinó que li ho preguntin a Toshio Maeda (Urotsukidoji). Només cal buscar per subgèneres com el Pinku Eiga i l'Hentai per descobrir tota mena de barbaritats.

Per mi les Pinku Eiga són una alternativa oriental a les Roughies americanes dels anys seixanta, ja que totes dues recullen les frustracions sexuals de la societat masculina heterosexual, per després bolcar la seva ràbia acumulada venjant-se de les dones a força de violència física i psicològica fruit de la seva incapacitat per dialogar, estimar, persuadir i, en general, de ser gent sociable i respectuosa. Un cinema en què la dona no té veu ni vot, tampoc força per defensar-se, i en què elles no són més que objectes sexuals a la mercè dels homes. All Women Are Whores és més o menys això, un cúmul de vexacions a dones amb justa justificació més enllà del plaer de fer-ho.

L'argument de la pel·lícula és gairebé inexistent, però n'hi ha: una banda de delinqüents es dedica a segrestar dones per després torturar-les i violar-les, mentre els fan fotografies per després revendre-les, o vés-te'n a saber. Poca més carn a la graella hi ha a les seves 65 minuts de durada. All Women Are Whores no és recomanable, insisteixo, és un film gairebé amateur amb una narrativa plana, a estones maldestre, i cinematogràficament molt pobre. Però bé, no deixa de ser una expressió cultural de la societat japonesa fruit de les seves polítiques al llarg de les generacions, i això val la pena conèixer-lo mínimament, ni que sigui amb el film més recordat, que és el present. A més, qui s'animi a veure-la recordarà per a la posteritat alguna escena d'allò més bizarra, com quan torturen una dona arrencant-li el bell públic amb unes pinces, o quan li introdueixen una serp pel cony, també com li malmeten el cony amb el frec d'una corda mentre fa shibari, i sense oblidar una trampa per a violadors la mar de curiosa -i natural-.



Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris